Hur ser en bra annons ut?

admin 1 juni, 2017

Hur ser en bra annons ut?

Annonstexten

Nu har vi kommit till det allra viktigaste, nämligen annonstexten. Sanningen är trots allt den, att en bra bild fångar kundens intresse, men om annonsen är gjord på ett slarvigt sätt kan du snabbt förlora all trovärdighet. Här gäller det att tänka på ett flertal aspekter, och det kan vara bra att anlita en marknadsföringsbyrå. Visserligen kan detta kosta en slant, men då kan företag som vikanekonomi.se vara till hjälp.

Annonsens rubrik

Rubriken är det första en potentiell kund ser, och därför måste den givetvis vara slagkraftig! Här gäller det att låta kreativiteten flöda, och välja en titel som fångar intresset direkt- på ett positivt sätt som sätter varan/tjänsten i rätt ljus!

Innehåll

Beroende på vilken typ av annons det handlar om kan innehållet vara olika långt. Det som däremot är viktigt är att förmedla varför just din produkt/tjänst är ett optimalt val för kunden. Det gäller att förmedla fördelarna utan att låta desperat- vilket många annonser tyvärr gör. Att låta för säljande och skriva stora röda bokstäver och många utropstecken är ingen bra ide- det är typiskt för lågprisvaror och annat som inte värdesätts särskilt mycket. Det är definitivt inte så du ska marknadsföra din konsultverksamhet.

Avslutning

Precis som titeln är avslutningen oerhört viktig, eftersom den är det sista kunden ser. Ett tips är att engagera kunden, och välja en så kallad “call to action”. Ett exempel på detta kan vara “Ring oss idag!” eller liknande, som uppmanar kunden till handling.